Fellows 2017
Giulia Dovico (Klasse 1 | Förderlinie: „a.r.t.e.s. EU“)
A critical edition of the scholia to Euripides’ Medea
Susanne Ebner (Klasse 7 | Förderlinie: „a.r.t.e.s. global“)
Digital India: The Smartphone as a game changer
Katharina Maria Kalinowski (Klasse 3 | Förderlinie: „a.r.t.e.s. EU“)
Trans-lating Nature: An Investigation into the Multiplicity of Languages in Ecopoetry
Lisbeth Matzer (Klasse 5 | Förderlinie: „a.r.t.e.s. EU“)
Herrschaftssicherung im „Grenzland“. NS-Jugendorganisationen in Österreich und Slowenien (1938–1945)
Tom Menger (Klasse 4 | Förderlinie: „a.r.t.e.s. EU“)
The origins of colonial violence: colonial perpetrators in European comparative perspective, c. 1890-1914
Anna Pavani (Klasse 6 | Förderlinie: „a.r.t.e.s. global“)
The Linguistic Basis of the Dialectical Method in Plato’s Late Dialogues
Sina V. Pfister (Klasse 7 | Förderlinie: „a.r.t.e.s. global“)
Relating to nature – Making sense of natural hazards and the environment in Constitución, Chile
Katrin Sowa (Klasse 7 | Förderlinie: „a.r.t.e.s. global“)
Doing Border, Making Nation. Infrastructural Changes and Enforcement Practices at Kenyan Border Posts
Sofie Steinberger (Klasse 5 | Förderlinie: „a.r.t.e.s. global“)
Die Wirkmacht politischer Grenzen – eine geschichtswissenschaftliche Analyse der Grenze zwischen Melilla und Nador
a.r.t.e.s. EUmanities has received funding from the European Union's Horizon 2020 research and innovation programme under the Marie Skłodowska-Curie grant agreement No 713600.
Details:
Call: H2020-MSCA-COFUND-2015 | Proposal: 713600 – artes EUmanities
CORDIS: http://cordis.europa.eu/project/rcn/203182_de.html